Ngepeng sikit2

26 September 2011

Jerand Dugs Goes to Burger King part 5

"Jer, aku rasa tak sedap hatilah dengan misi spontan kau malam ni," aku mula mempersoalkan misi sulit terancang. Hujung mata Jerand tepat menikam " Ahhh, jangan percaya sangat kata hati. Kita manusia terpelajar. Usaha, doa, tawakal. Tu modus operandi kem kita, pegang itu kemas kemim." Selesai bersiap dengan segala persiapan yang patut disiapkan, Ferrari Jerand meluncur deras, padan dengan nama raja atas tar. Segala risau dan was-was aku tinggalkan di kem Pauh-31.

"Ingat, misi kita kali ini bergantung pada pandu arah kau Dugs, jangan tersasar walau sedikit!" berkali kali Jerand mengingatkan aku. Antara kami berdua, aku berlagak tahu jalan ke Taipan. Dengan sedikit tunjuk ajar dari Peta Dunia kepada Jerand, kejayaan misi ini bergantung pada memori aku akan letakknya lokasi Taipan. "Usah gusar, aku tahulah mana tempat tu."

"Aku rasalah, kalau aku collect cerita komrad-komrad kita ni, buat novel bersiri, cukup aku makan sampai pencen." aku layangkan idea bernas. Tangan kiri di stereng, tangan kanan perlahan - lahan ambil dunhill merah di mulut, " Cukup modal boleh tayang kat panggung ni. Aku nak amik Zulhasmi berlakon, orait?" kata Jerand sambil buat naga. Aku sengih tanda setuju. Aku tahu Jerand bekok sebab abuk rokok aku masuk dalam Ferrari baru polish.



2 jam selepas itewww.

Jerrand cermat menghentikan Ferrari. Olynx masih di talian. " Betullah, dari depan Maybank tu aku drive straight je sampai hujung jalan. Tak nampak begeking pun, kiri kanan atas bawah, kosong!." Aku pula tengah pusing pusing kepala tengah cari kedai begeking. McD ada lah. Jerand muncung muncung mulut tunjuk satu lot kedai kosong. Olynx sudah off-talian. "Weh, kalau tak silap aku, bawah kedai tu ada signboard. Macam begeking punya." ujar Jerand. Aku amati betul betul. "Shilakak, begeking sini sudah katup lah!!" aku menyumpah seranah. Ini semua salah laman web begeking yang menipu. Kalau dah katup, tak payahlah nak iklan ade kedai 24 jam.

Misi begeking mesti diteruskan. Apa yang aku takutkan menjadi nyata. " Begeking sek-13, here we come!!," jerit Jerand penuh amarah. "Tenang bro." sound aku. " Kita ke Subang Prade dulu, depan sikit sahaja. Ada hutang dengan Bon Jovi." cadang aku.

Always - satu note pun tak lari. Aku masih tidak puas. Jerand baru menyudahkan May - Cintamu Mekar di Hati. Gaya finishing Jerand bakal membuatkan Muss taubat depan Kaabah.

2 jam selepas itewww.

Selesai membuat beberapa pukulan maut, Jerand jentik puting dunhill ke lantai. Beberapa mayat budak budak skaters bergelimpangan di luar pintu begeking. "Chiss, nak layan wuper pun tak tenang, nak main skate pergi amareka laa!!.'' laung Jerand. Maki budak skate tapi makan bege? Ironi? Kalau tak puas ati, sila jumpa sendiri Jerand. Beberapa ekor lagi budak skate yang menyorok tadi kelihatan berlari keluar dari komplek sukan sek-13. Abang yang tengah rock climbing sambil di perhatikan oleh awek - awek sudah basah seluar.

Hari tu aku dengan Jerand makan wuper yang sebijik macam dalam gambar. Lu orang pernah?

4 comments:

sang helang said...

haha.. always. note tak lari.

sang helang said...

haha.. always. note tak lari.

sang helang said...
This comment has been removed by the author.
sang helang said...
This comment has been removed by the author.

Iklan Berbayar