Ngepeng sikit2

23 September 2011

Jerand Dugs go to Bege King part 4

"btol ko tahu jalan ni dugs?" tanya aku bersemangat.

"aku tak de pernah pegi, tp diorang kata area2 usj tu.. takpe kita gerak lu, nanti sampai sana pusing2 jumpa la kot. takde la besar sangat ko.." dugs memberi keyakinan, sambil menjatuhkan tingkap kereta. nk smoking katanya..

"dunhill ko mane?" soal dugs dengan criket di tangan kirinya.sambil di nyalakan acah tak acah secara jarang. memang gaya seorang perokok tegar. dia bukan sekadar berenang perlu tegar.

perjalanan yang memakan masa lebih kurang 30 minit secara kiraan min. ini dikira berdasarkan nilai mod pun adalah 33 minit dalam 10 kali perjalanan.. manakala median nya adalah 31.5 minit. ini semua ilmu matematik. kalo di kota bharu perjalanan setengah jam memang jauh. tp jika di bandaraya kolumpo adalah stendet. banyak perbicaraan dibahaskan sbg topik perbualan. termasuk isu masjid kristal yang ade wajah org..

"weh, kawan kita tu dah bercinta ke blum lagi" .. persoalan oleh dugs tentang gossip rakan-rakan.

"tah la, dah berapa tahun mengorat takkan tak sangkut-sangkut lagi..." aku jawab tanda negative.

"haha, ni dah bole buat novel ni. kisah cinta mengorat sahaja. hihi.." tambah dugs sinis.

..

..

..

seketika tertiba di USJ 9.

"weh lalu mana ni?" tanya aku tanda lost.

"haha.. cuba ko konar kanan depan tu.. aku rasa area-area ni dah.." dugs membijak jalan. dia sendiri tak pernah ke kawasan top itu.

"arh, jap aku call member aku jap" aku mencari jawapan. "sape?"..tanya dugs. "org kl ke tu? ke awek? " tambah sinis.

"olynx"

"ooo"..

"weh, da btol ni, area usj 10 katanya. aku agak kat sini dh ni. ko igt tak map dalam google map tadi?" respon aku mula gembira kerana makanan yang di idam dah makin dekat.

kami berpusing beberapa kali area usj 10.. kadang2 usj 9 mencari kedai bernama begeking. hairan dan pilu mula timbul di hati kami. tiada satu pun petanda. hanya Mcd yang ade.

"layan Mcd je ke?" tanya aku.

"giler kau. tak KL langsung. Mcd kota bharu ader. kalo stakat Mcd, baik makan kat bangi. takyah aku pakai boxer ni tadi." tegas dugs sambil merentis abu rokok keluar. aku nampak abu tu ade yg jatuh balik dalam ferrari f430 yang baru basuh petang tadi. tapi aku buat derk je. sebab dugs adalah 3 kali besar dari aku. ko faham tak?

"oit ko call org la tanya." idea dugs sambil serot rokok gaya pro.

"sape eh?"

"peta dunia" jawab dugs mudah.

selang beberapa ketika selepas itu...

"jer,cepat, ko nak ape ni?" tanya dugs tegas. tanpa penat pun ade.

"aku nk lagu MAY, cinta mu mekar di hati... kali ni memang aku all out lah. ko backup aku ok" .. jawab aku dengan pressure 2.0 bar.

Iklan Berbayar