Ngepeng sikit2

30 November 2011

kisah 3 ekor babi

babi pertama.
semalam saya pergi ke sebuah pasar raya. Visi utama ialah membeli 2 botol air minuman 5 Liter selain melihat awek muda zaman sekarang.

dalam sibuk mencari kaunter pembayaran. masing masing dengar troli banyak yang beratur. saya hanya membeli 2 botol. apa jadah saya nak beratur panjang. saya bukan bangang. laluan kaunter express adalah yang paling ideal bagi saya.

kaunter express hanya boleh bayar 5 barang. tapi melihat kepada brader depan beraturan saya ini, penuh satu raga. saya tak mampu kira.tatkala lama sedikit sampailah giliran beliau.

kak comel yang jaga kaunter tu memberitahu maaf dan bahawa kaunter ini untuk 5 barang sahaja. brader itu membalas "alaa saya dah beratur panjang ni dik.." kakak itu enggan melayan lalu mengambil air botol saya.

brader tadi pun berkata. "babi laa.."

babi kedua.
tadi saya pergi bank. saya nk bukak akaun. bank ini bank kaya raya. ramai orang kaya kat sini. kenapa ramai orang kaya kat sini? sebab ramai orang cina. orang cina kan ramai yang kaya. jadi lah bank penuh dengan orang kaya raya.

setelah ambil nombor, nombo giliran saya ade 5 orang. saya pun tunggu. saya main ipod saya ketika menunggu. kadang-kadang saya tengok awek cina lalu depan saya pakai boxer. saya kata perlahan lahan "putihnya..."

namun 5 orang saja. tetap lama menunggu. kemudian datang seorang custosmer service assistant berhampiran. dia tegur sorang awek cina tu. di sebabkan dia pun cina. dia pun cakap bahasa cina. saya tak paham.

kemudian saya lihat nombor giliran dia lagi lah di hadapan saya. masih jauh lah. disebabkan dia cina. dia dapat potong queue saya. lalu dia dilayan lagi awal dari saya.. lalu saya cakap "babi la.."

babi ketiga.
ketika waktu rehat, saya pergi ke sebuah Bank untuk membayaran kan loan kereta. Arghh nanti lah saya cerita. nak menaip ni pun babi jugak

No comments:

Iklan Berbayar