Ngepeng sikit2

21 February 2011

hihi, t-team.. t-team..



Perlawanan antara T Team vs Kelantan telah dicemari oleh lemparan batu oleh penyokong Kelantan kearah penonton tuan rumah.

Memang kita mengetahui bahawa penyokong Kelantan suka bertindak ganas dan suka membuat provakasi. Tanyalah penonton-penonton di stadium diseluruh Malaysia mengenai perangai dan sikap penyokong Kelantan yang suka bergaduh dari berbaik-baik



(Gambar : Penyokong Terengganu yang terkena batu yang dilempar oleh penyokong Kelantan)

Malah di stadiumnya sendiri mereka merusuh dan membakar kenderaan polis. Ada yang menjadi buta dan ada yang mati. KAFA telah berkali-kali dikena denda oleh FAM atas sikap kurang ajar penyokongnya.

Untuk penyokong Kelantan insaflah dan simpati terhadap mangsa yang terkena objek batu yang dilempar oleh penyokong Kelantan. Adakah anda tidak mempunyai perasaan? Adakah anda tidak menyesal kerana sikap ganas menyebabkan orang yang tidak bersalah cacat seumur hidup? Adakah anda tidak merasa sedih bila melihat ibu bapa meratap diatas kematian anaknya di stadium? Pada yang melempar batu anda tidak teringin meminta maaf kepada mangsa keganasan anda?

Bertaubatlah wahai penyokong Kelantan.



hihi.. bare mudoh setok,nyo g cocoh bakpo... hihi.

bukulali:petikan dari blog nyokong ganu.

5 comments:

Anonymous said...

artikel yg ngarut n cube nk provok...nape xambik gmbr org kne tikang n oyak ore ganu kne tikang ke org klatang??bijok gak ckit..jgn duk nk provok sesame melayu..napok ngat bodoh~~

Anonymous said...

bijok gok wat gitu.

sang helang said...

sapo? sapo?
sapo provok?
haha.. sapo laa tulis artikel tu.

Anonymous said...

hoh, org atah tu xleh nk provok sket. netting laluh. org bijok ko jenih netting ni? kanggaroo jah netting kawan, dokpon belalang kunyit. bijok dok blalang kunyit tuh? sedak kate orang bodoh. kalu dok betto pon artikel atah tu, cobe gak kite ni hok bijok,tra betto. baru jolo sesame melayu. melayu ni lemah lembut kawan. jangan la duk ketepikan sifat2 molek bangso kito tuh. amareka kuat netting, xleh nk tegur bom slaluh. bijok dok amareka tuh?

nota kaki: sedak kate kokrang provok, ayat deme atah tu bukan provokasi? ke orng panggil ayat gedie tuh?ayat-ayat cinta?

sang helang said...

lek lek lek...
sukan molek2.

Iklan Berbayar